sobota, 6 sierpnia 2011

Naleśniki po amerykańsku

Czyli najzwyklejsze pancakes.
Przepis ten dostałam już jakiś czas temu ale zawsze coś mi przeszkadzało,żeby go wykorzystać.
Od początku czułam,że muszę podwoić ilość składników.Oczywiście miałam nosa :D
Przy czteroosobowej rodzince można było się tego spodziewać.Również zmodyfikowałam trochę przepis-moim zdaniem z dobrym skutkiem.
Naleśniki tak przypadły moim pociechom,że zamierzam wykorzystać je jako dodatek do drugiego śniadania do szkoły.

Pancakes: 

- dwie szklanki maślanki
- 2 jajka
- 4 łyżki stopionego masła

Połączyć wszystko razem.

- 2 szklanki mąki
- po łyżeczce sody oczyszczonej i proszku do pieczenia
- pół szklanki cukru-można zmniejszyć ilość o połowę
- szczypta soli
- opakowanie cukru waniliowego
- łyżeczka cynamonu

Wymieszać wszystko razem.
Następnie połączyć suche składniki z mokrymi.Odstawić na godzinę.
Ciasto podzieliłam na pół-do jednej części dałam borówki tudzież jagody-jak kto woli:)))
Ponieważ moje dzieci są zdecydowanie na nie jeśli chodzi o te wspaniałe leśne owoce,drugą część ciasta zostawiłam w spokoju.

Na rozgrzanej patelni smażyć małe placuszki.Odsączyć na papierowym ręczniku.
Podawać według uznania:polane czekoladą,syropem klonowym..
U mnie do tego typu dań mam zawsze golden syrup.

na pierwszym zdjęciu jest wersja z borówkami:

 a tutaj wersja dla tych co nie przepadają za nimi:)



Smacznego!!!

Pancakes są rewelacyjne również na następny dzień.Wystarczy pozostawioną porcje owinąć w folię spożywczą i wsadzić do lodówki.
Później wystarczy je tylko lekko podgrzać.
Polecam!!!

2 komentarze:

  1. Naleśniki bardzo lubię ale tych amerykańskich jeszcze nie robiłam.. ale goszczą już na tylu blogach, że i ja muszę się skusić:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na blogu i pozostawiony po sobie ślad:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...